24 أغسطس 2011

و امتى تعرفي .. ؟


و بقولك انتي اللي نده
قلبي عليكي سنين
و مشفنكيش .. معرفتكيش
الا بقالي يومين
فيهم لقيت قلبي أنا
شاغل ساعات الليل غنا
و ساعات بنام
بحلم باسمك بعد كلمه
نفسي اقولها
بس مش عارف .. و مش قادر
و لحد امتى انا هبقى
مش قوي ع الكلام
ده انتي اللي جيتي و نستينى
الألم
و فرشتي دنيتي بالورود
و بعت قلبي لدنيتك
وحدك يا قلبي لا تعود
ده انا نفسي اعرف
انتي بتحسي بمشاعري ..
أو شعوري
أو حتى لاحظتي عنيا بقولها
يا عنيا غيرى
و ان قلت يوم هرسمك
بحتار و مش عارف
منين ابدأ
و ايه ارسم
و الاقيني بعد ساعات كتير
على لوحة الرسم اللي قدامي
كتبت
” الدنيا لسه بخير “
كل الجمال و الحسن فى ملامحك
دول رفضوا يترسموا
يمكن عشان جواكى أحلى
و لا انتى رافضه اربطك في خيالي
باللوحه و الألوان
انتى الحقيقة الوحيده
اللي مش مره
و مش عارف
لأمتى راح تضل ابعد
و أمتى تبان

قصيدة ( و امتى تعرفي ؟! ) - ضياء الدين 
آخر قصيدة ليا في 2010

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق